HTML

2009.09.13. 19:30 lborka

Éjszakák és csokik

A csütörtök éjszaka érdekes volt. Két rémálom, hogy hozzam a formámat, valamint hajnali fél kettőtől fogva minimum háromnegyed óránként felébredtem (öt után kb negyedóránként...), illetve három darab szúnyog, kb tíz helyen csípett meg és csak kettőt  sikerült lecsapnom.
Pénteken kifejezetten jól aludtam (pedig Ricsiéknél voltam :) ), piszokfáradt voltam.
Szombaton a földön kezdtem az éjszakát (nem volt hangulatom az ágyhoz, meg különben is egész kényelmes volt), azttán fél három körül kimásztam az erkélyre (továbbra is Ricsiéknél voltam) és hát... néztem ki a fejemből. Az éjszaki városnak meg van a maga varázsa. Pestet ritkán érzem szépnek (főleg a belvárost), mert koszos, büdös, zajos és zsúfolt, de akkor és ott a kivilágított, néptelen utcáknak, a kihalt busz- és trolipályaudvarnak, a távolról jövő kocsi-morajnak és fáknak, amik csak egy egészen picit susogtak a szélben volt valami különös szépségük.
(amúgy a jegenyék susogása kicsit olyan volt, mint az Eseményben a szél, amikor a növények elkezdtek gyilkolászni)

Ma meg csokikiállítás Borával és Ricsivel. Borától kaptam Spanyolországból nyakláncot, amin jin-jang jel van, nagyon tetszik és köszönöm.
Anyu reggel mondta, hogy piszokhosszú sor van, mégis ledöbbentem, amikor odaértünk a Millenárisra és kb kétszáz méternyi sor kanyargott kifelé. Szépen beálltunk a végérre (mire kijöttünk amúgy még ötven méterrel hosszabb lett a sor), és egy fél-háromnegyed óra alatt végigálltuk.

A kiállítás azzal kezdődött, hogy bemutatta a kakaónövényt, honnan jön, milyen, mekkora, mennyi kakaóbab van rajta, három fajtája van, stb. Aztán a kakaóbab szüretelése, előkészítése a csokoládéhoz, stb. Ott lehetett szárított kakaóbabot kóstolni, nem volt rossz. Aztán volt egy kis leírás, hogyan jutott Európába (Hollandia, Belgium, Franciaország), illetve meg lehetett méredzkedni, hogy hány dollárt érnénk a kakaópiacon (Bora 140et, én 130at, Ricsi meg 270 et XD), illetve hogy régebben hogyan kereskedtek a kakaóval (1 kakaóbab=1 paradicsom, 100 kakaóbab=1 kenu), aztán megmutatták, mi lesz a kakaóbabbal, miután kiszárították meg elszállították (válogatás, pörkölés, morzsolás) és ott kóstoltunk őrölt kakaót, aztán le volt írva, hogyan készül a csoki, de azt sajna nem olvastam végig, és bemutatták a csokikészítés egyik végső fázisát, amikor formába öntik és kihűtik.
aztán kaptunk termékmintát (70%-os csoki, nyamm), aztán vége volt a kiállításnak, DE a galérián volt termékminta-bemutató, ami azt jelentette, hogy mindenki annyi csokit ehetett,  amennyit nem szégyellt. Volt narancsos, málnás (a két legjobb :) ), pisztáciás, 70 és 86%-os csoki meg praliné, amiben kávéízű krém volt.
Aztán Ricsi vett lent csokit (viszonylag olcsó volt), narancsosat meg málnásat.

Szóval megérte elmenni, végigállni a sort, szép volt, jó volt, finom volt :)

(ja, és mellesleg kinek a pulcsiján ment már át villamos? na? :p)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://lborka.blog.hu/api/trackback/id/tr581379526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása